اگر دنبال بازی سالم برای کودکان خود هستید مطلب زیر را بخوانید.

 

قیام عاشورا از هرجهت برای تمام انسان‌ها الگویی بزرگ است. این الگو از آن جهت بزرگ است که از هرجهت راهنمای انسان‌هاست. یکی از این راهنمایی‌ها ایجاد عشق و علاقه اهل بیت (ع) در دل انسان‌هاست و باز هم اگر بیشتر اشاره کنیم، نتیجه این عشق و علاقه را در بعضی انسان‌ها می‌شود دید که برای امام شهیدشان موکب و ایستگاه دایر می‌کنند و برای رضای خدا خیرات می‌کنند.

بازی پیربابا هم دقیقاً نتیجه این عشق وعلاقه را نشان می‌دهد. این بازی به ما نشان می دهد موکب‌داری چه کار سخت و حساس و البته ارزشی و خداپسندانه است.

پیربابا یک بازی جذاب و کودکانه است که با موضوع پذیرایی از زائران و عزاداران حضرت سید الشهدا(ع) ساخته شده است. این بازی به گونه‌ای است که در نقش یک پیرمردِ خیّر به اسم «پیر بابا»، بازی و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در شهرهای مختلف، خود را برای برپایی موکب اربعین در کربلا آماده می‌کنید.

 

 طبیعتاً در بازی‌های ارزشی از موسیقی‌های حماسی و مداحی استفاده می‌شود؛ ولی این را هم باید گفت که مداحی‌های به‌کار رفته در این بازی به خوبی بازیکن را در حس و حال موکب‌داری فرو خواهد برد.

وقتی فردی به شما مراجعه می کند وقتی زود خواسته اش را برآورده کردید، با صدای خوشحالی و خنده از شما تشکر می کند، ولی اگر زود به حرفش گوش ندادید با عصبانیت و با صدای ناراحتی موکب را ترک می کند.

شما در این بازی بجای پیتزا و همبرگر و نوشابه با نوشیدنی و غذای نذری پذیرایی می‌کنید. بابت اینکار هم دیگر پول دریافت نمی‌کنید، اما روند انجام بازی دقیقاً به همان صورتی است که با گذشت زمان و برآورده نشدن درخواست افراد، با چهره‌ای ناراضی از جلوی موکب می‌روند. زمانی که در یک مرحله برنده نمی‌شوید، بازی از شما می‌پرسد «میخوای از بچه‌های محل کمک بگیری؟» که از نکات جالب توجه و متفاوت بازی پیر بابا است. این نکته با یک جمله آموزنده بازیکن را به همکاری و کمک کردن تشویق می‌کند.

از نکات مثبت این بازی می‌توان به طراحی گرافیکی خوب و خوش رنگ و لعاب بودن، قرار دادن بازیکن در حال و هوای محرم با پخش صوت مداحی‌های آشنا، ترویج کار خوب پذیرایی از عزاداران و زائران ابا عبدالله الحسین(ع) و بومی کردن و ایرانی کردن سبک تکراری آشپزی با کمی چاشنی خلاقیت اشاره کرد.

موضوعات: بدون موضوع, تربیت فرزند  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(4)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
4 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: آمنه [بازدید کننده]
آمنه
5 stars

بسیارعااالی عزیزم♥️

1401/05/22 @ 23:13
نظر از: Shfire [عضو] 
Shfire
5 stars

سلام خیلی خوب بود.
موفق باشی❤️

1401/05/20 @ 22:07
پاسخ از: panjereh [عضو] 

متشکرم، زنده باشید

1401/05/20 @ 22:42
نظر از: بتول منصوریان [عضو] 
5 stars

احسنت

1401/05/20 @ 21:53
پاسخ از: panjereh [عضو] 

و انتم من المحسنین

1401/05/20 @ 22:47
نظر از:  
مریم قاسمی نافچی
5 stars

بسیارعالی، احسنتم

1401/05/20 @ 21:23
پاسخ از: panjereh [عضو] 

متشکرم و انتم من المحسنین

1401/05/20 @ 22:48


فرم در حال بارگذاری ...